HANTAR ARTIKEL: Laman web ini dikendalikan dan dimiliki semua rakyat Malaysia. Justeru, sesiapa juga boleh menghantar bahan dalam bentuk analisis, artikel, berita, maklumat, pendapat dan sebagainya. Emailkan kepada nurmarhaen@gmail.com I TERKINI: Sila 'refresh' untuk melihat berita terkini dari semasa ke semasa.

Pak Lah ambil alih Menteri Pertahanan

Wednesday, September 17, 2008

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini mengumumkan mengambil alih jawatan menteri pertahanan daripada Timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Serentak itu, beliau melepaskan jawatan menteri kewangan dan menyerahkannya kepada Najib.

Bercakap pada sidang akhbar yang turut dihadiri Najib tengah hari ini, Abdullah berkata, pertukaran portfolio itu berkuatkuasa serta merta.

Perdana Menteri yang memegang jawatan menteri kewangan sejak 2004 berkata, beliau sudah pun memaklumkan kepada Kabinet mengenai keputusannya.

Menurut beliau, portfolio kewangan adalah penting dalam mengambil kira situasi ekonomi semasa dan ketidaktentuan ekonomi dunia.

Katanya, beliau yakin Najib akan dapat melaksanakan peranan yang amat penting itu, terutama dalam memastikan ekonomi teguh dan kuat menghadapi cabaran.

Kedua-duanya juga mengesahkan komitmen mereka untuk berpegang kepada pelan peralihan kuasa pada 2010.

Bagaimanapun, kata Abdullah, beliau mungkin bersara lebih awal daripada tahun 2010 bergantung kepada prestasi Najib.

0 comments: